Magamról

Saját fotó
Sallai János vagyok, a Kolozs Megyei Szék független polgármester-jelöltje. Széken születtem 1963 június 16.-án. Iskoláimat Széken és Kolozsváron végeztem, a Traian Vuia Ipari Liceumban érettségiztem 1981-ben, itt kaptam építészeti és gépmechanikusi oklevelet. Nős vagyok, két gyermek apja, Széken lakom. Az évek során több továbbképző tanfolyamon és kurzuson vettem részt, többek között a turizmus, a humán erőforrások területén. 1992-től vagyok polgármester, az RMDSZ színeiben, jelenleg is függetlenként indultam. 2004-ben Ezüstfenyő-díjban részesültem. Hagyományinkhoz méltó jövőt!

2012. május 18., péntek

„Úgy érzem, szükség van a tapasztalatomra” – interjú Sallai János független polgármester-jelölttel

KL: Sallai úr, ismét indul...

SJ: Igen..., ismét indulok. Többen úgy látták, el kellene vállalnom a jelölést. Szék a válság ellenére is láthatóan alakult, fejlődött. Tudom, vannak bajok, hiszen a megélhetés sokaknak nehéz, ez a válság mindenhol érződik. Mi is nehezebben boldogultunk, a polgármesteri hivatalnak a bevételeihez is bajosan lehett hozzáférni, sok kiadást le kellett vágni az országban, de a lehetőségek szerint mégis sikerült pénzt szerezni az aszfaltozáshoz, a közvilágítás fejlesztéséhez, meg a többihez. A szomszédos falukhoz képest sokkal jobban állunk. Itt jól jött a tapaszatalat, az évek során a megye és a kormánnyal kialakított kapcsolatok, a kitaposott utak. A válságnak még sajnos nincsen vége, Széknek nem lesz jó, ha nincsenek majd meg ezek az intézményes kapcsolatok, mert akkor nem lesz csatornázás, víztisztító, egyéb sem.


KL: Mik a problémák?

SJ: Az állami költségvetés átalakulása, amit mi is érzünk. Aztán, Sziken sajnos esett a lakosság, kevesebben vagyunk mint tíz éve itt is. Apadunk, de szerencsére vannak fiatalok. A csatornázás, sajnos a munkahelyek száma nem elég, de ez nem rajtunk múlik, mindenhol probléma a munkanélküliség, de mi a megyéhez képest jobban állunk, mert a székiek dolgosak, de ez is érződik. Valamit kell tenni a megyei utakkal, mert egyre rosszabbak az idevezető utak, és ha az nem javul, baj lesz. Igyekszünk tenni, hogy munkahelyek legyenek a fiataloknak. Másik probléma a hétvégi orvosi ellátás problémája. Az, hogy más faluban sincsen hétvégi orvosi felügyelet, az nem mentség, a székiek jobbat érdemelnek. Tudjuk, tudom, hogy mindezeket minél sűrgősebben orvosolni kell. Programomban ezek nagyon fontos helyen szerepelnek. Akárcsak az idősek helyzete. Anyagi gondjaik, a mi gondjaik is, hiszen az idősekre oda kell figyeljünk, mindenki. Mindezeket tudom, tudjuk, folyamtosan teszünk a javításért.

KL: Ismét függetlenként indul...

SJ: Igen, négy éve is függetlenként nyertem. Szék fontos hely, fontosak a hagyományok, az emberek. Nem baj az, hogy most más több magyar párt van, de csak ha van valamiféle összefogás is majd a munka terén, mert a tanácsban dolgozni kell, nem veszekedni. Úgy gondolom, hogy függetlenként könnyebben megy majd az egyensúly kiépítése, ezt feladatomnak tekintem. De az RMDSZ csapata támogat ebben is, de nem csak ők.

KL: Mire számít a kampányban?

SJ: Hát, nem is tudom. Én igyekszem felmutatni azt, amit eddig tettem, és az emberek bízalmát elnyerni. Ebben nagyon bízok. Bízom a szikiekben, abban, hogy hagyomanyainkhoz méltó jövőt tudunk közösen építeni.


Kerdezett: KL

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Keresés ebben a blogban